Kundesenter
Angrerett
Jeg har kastet eller ikke fått med angrerettskjemaet. Hvor finner jeg nytt?
Svar:
Dersom du har kastet skjemaet ved en feiltagelse eller en annen grunn kan du laste det det ned her: angrerettskjema
Får jeg tilbake hele beløpet om jeg benytter meg av angreretten?
Svar:
Du får tilbake kostnadene av produktet/produktene.
Jeg angrer på kjøpet mitt. Hvor lang tid har jeg på meg for å returnere produktene?
Svar:
Du har 14 dagers frist for å gi beskjed til oss om at angrer, og ytterligere 14 dager på å sende varene i retur. Ta kontakt med kundeservice enten på telefon eller e-post for å varsle oss om at du ønsker å benytte angreretten.
Betaling
Jeg fikk opp feilmelding under betalingsprosessen, men det står at pengene er trukket fra kontoen. Hva gjør jeg?
Svar:
Når du lager en ordre hos oss og skal betale med kort, blir det gjort en autorisasjon på ditt betalingskort. Dette betyr at vi sjekker at kortet er ekte, at det er dekning på det og det ikke er lagt en sperre fordi kortet er stjålet/ mistet. Dette er en sikkerhet for deg i tilfelle kortet skulle bli brukt av andre enn deg selv. Vi gjør deretter en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert for sitt bruk. Dette vil si at pengene fremdeles er på kontoen din, men at de ikke kan røres av andre enn Zada.no så lenge ordren eksisterer. Først når vi har pakket varene ferdig og har klargjort pakken for forsendelse, vil pengene bli overført fra ditt kort til oss.
Hvilken betalingsalternativer kan jeg benytte i nettbutikken deres?
Svar:
I vår nettbutikk kan du velge om du vil betale med kort, Faktura, PayPal eller Vipps. Vi aksepterer Visa og MasterCard. Velger du faktura som betalingsløsning må du oppgi ditt mobilnummer og personnummer og mottar etter gjennomført kjøp faktura pr e-post. Fakturagebyr kr 39,-.
Feil og mangler
Pakken min har blitt skadet under transporte. Hva gjør jeg?
Svar:
Posten er flinke til å stoppe og returnere synlig skadede pakker tilbake til oss. Men om du likevel skulle oppdage at produktet og emballasjen er blitt skadet under transport, skal du selvfølgelig få slippe å gå på posten med det. Ta kontakt med kundeservice på telefon 70 14 10 00 mellom 09:00 – 16:00, eller send en e-post til post@zada.no. Vi hjelper deg med returnering og erstatning av varen.
Jeg har bestilt fire produkter, men kun mottatt to av dem i pakken. Hvordan går jeg frem for å få de manglende varene?
Svar:
Om du skulle oppdage feil eller mangler på én eller flere varer i forhold til bestillingsbekreftelsen din, ber vi deg ta kontakt med oss så snart du oppdager feilen. Ring kundeservice på telefon 70 14 10 00 mellom 09:00–16:00, eller send gjerne en epost til post@zada.no. Vi retter selvfølgelig opp feilen kostnadsfritt så snart som mulig.
Kjøpshjelp
Kan jeg endre adressen på ordren etter at kjøpet er fullført?
Svar:
For at pakken din skal sendes ut så raskt som mulig, sendes ordre inn til pakking fortløpende. Merk derfor at din bestilling ikke kan endres eller avbestilles når du har bekreftet kjøpet.
Jeg ønsker å kjøpe en gave, og at han/hun skal få den i posten. Kan jeg sende til en annen enn meg selv?
Svar:
Ja, du kan endre adresse under bestillingsprosessen for å sende en gave til en venn eller partner. Dette gjelder dersom du handler som gjest, og ikke er logget inn med brukernavn og passord.
Jeg har ikke mottatt noen bekreftelse på min ordre. Hva har gått galt?
Svar:
Ordrebekreftelse blir sendt til deg så snart bestillingen har gått gjennom i systemet vårt. Ta kontakt med kundeservice dersom du ved en feil har oppgitt ukorrekt e-postadresse eller skrevet den feil. Dersom du får en melding om feil etter fullført bestilling, har ikke ordren blitt videreført til pakking. Du vil derfor ikke motta en ordrebekreftelse. Ta kontakt med kundeservice.
Hvordan kan jeg endre på bestillingen min?
Svar:
For at pakken din skal sendes ut så raskt som mulig, sendes ordre inn til pakking fortløpende. Merk derfor at din bestilling ikke kan endres eller avbestilles når du har bekreftet kjøpet.
Hvorfor får jeg ikke lagt varer i handlekurven?
Svar:
Det kommer an på hvilket produkt det er. Hvis det er et produkt som inngår i vårt hovedsortiment kommer produktet sannsynligvis inn igjen. Er det et spesielt produkt du lurer på er du velkommen til å kontakte kundeservice. Noen kunder har dessverre også problemer med nettleseren innimellom. Forsøk å lukke nettleseren i minimum 5 minutter, før du åpner den igjen. Du kan også forsøke å benytte en annen nettleser. Dersom problemet vedvarer anbefaler vi å ta kontakt med kundesupport hos din PC-leverandør for å få hjelp med problemet.
Levering og frakt
Hvor mye må jeg betale i porto når jeg handler på www.zada.no?
Svar:
Om du velger å bestille Servicepakke og betale med kredittkort, er det fri frakt på alle lamper på bestillinger over 1000 kr, under 1000 kr gjelder det et beløp på 129 kr. Om du velger Brevpost i postkassen (uten sporing) som leveringsalternativ er porto kr 59,-. Porto ved vanlig servicepakke og brevpost må betales med kort, og har da de samme satsene som over. Dersom bestillingen ikke kunne leveres i sin helhet fra vår side, vil du ikke betale porto på varen(e) som ettersendes.
Kan jeg bestille varer til andre land enn Norge?
Svar:
Zada.no leverer kun til adressater i Norge og Svalbard. Til Svalbard gjelder egne portosatser, så ta kontakt med kundeservice før du bestiller.
Hvor lang tid tar det før jeg får varene jeg har bestilt?
Svar:
Vi pakker stort sett innen 24 timer, med unntak av ved kampanjeperioder og sesonger med svært stor pågang, som for eksempel julen. Vi pakker mandag - fredag. Dersom du bestiller i helgen vil bestillingen din bli pakket påfølgende virkedag. Posten henter pakker hos oss daglig mandag til fredag, og leveringstid er normalt 1-4 uker.
Hva skjer om jeg ikke henter pakken min?
Svar:
Om du bestiller produkter fra oss og ikke henter pakken din uten å informere oss om dette, vil du bli ilagt et gebyr på kr 250,-.
Reklamasjon
Jeg ønsker å reklamere på en vare kjøpt hos dere. Hvordan går jeg frem?
Svar:
Ta kontakt med kundeservice på telefon 70 14 10 00 mellom 09:00–15:00, eller send oss en e-post på post@zada.no. Vi blir glade om du opplyser oss om kundenummer, ordrenummer og produktnummer/produktnavn på varen som er ødelagt. Ved en reklamasjon vil vi be deg om å sende produktet tilbake til oss, slik at vi skal kunne se på det. Er reklamasjonsretten gjeldende, vil du få tilsendt et makent eller tilsvarende fungerende produkt. Du vil også få dine utgifter dekket.
Hvor lang er reklamasjonsfristen på lamper?
Svar:
Reklamasjonstiden er 2 år, men vi setter pris på om du gjør oss oppmerksom på eventuelle feil eller mangler så snart disse oppdages. Vi gjør oppmerksom på at reklamasjoner ikke gjelder ved feilbruk eller mislighold av produktet fra kundens side.
Spør Kundeservice
I Zada.no gjør vi vårt ytterste for at alt skal gå raskt og effektivt fra du bestiller hos oss, til pakken blir sendt med Posten. Spørsmål vedrørende pakken din, som sporingsnummer, restet/manglende produkt, betaling, reklamasjon eller angrefrist kan rettes til kundeservice. Send oss en e-post, så vil vi besvare henvendelsen din så raskt vi kan og senest innen neste virkedag. Ved høytider og røde dager må man beregne noe lenger responstid.
Kundeservice er også tilgjengelig på telefon 70 14 10 00 mellom kl. 09:00 og 15:00 alle virkedager. E-post post@zada.no