Kundesenter

1. Generelt

 

Når du handler hos Zada.no er kjøpsbetingelsene sammen med din bestilling, grunnlaget for kjøpsavtalen du inngår med oss. Våre kjøpsbetingelser er tilgjengelig kun på norsk. 

Selger er: 

RVG handel AS, Spjelkavikvegen 50, 6010 Ålesund, org.nr: 914062861MVA.   E-postadresse: post@zada.no, telefon 70 14 10 00

 

Kjøper er: 

Personen som gjennomfører bestillingen, og vil være det samme som du, deg, din eller ditt videre i vilkårene.

2. Trygghet

 

Alle personopplysninger som lagres hos oss i forbindelse med din bestilling blir holdt fortrolig fra vår side. De blir ikke videresolgt til en tredjepart, eller brukt i noen som helst form for markedsføring i ettertid.

Sikre sider 

 

Våre sider bruker SSL sikkerhetssertifikat gitt av BuyPass som sørger for at våre sider er krypterte, for at dine opplysninger skal ivaretas under hele handleprosessen.

3. Registrering og bestilling

 

For å handle i vår nettbutikk kan du registrere deg med en brukerkonto, eller handle som gjest.

 

For at pakken din skal sendes ut så raskt som mulig, sendes ordre inn til pakking fortløpende. Merk derfor at din bestilling ikke kan endres eller avbestilles når du har bekreftet kjøpet. Dette gjelder både bestillingens innhold (varer) og kontaktinformasjon (adresse, telefon). 

 

Når din bestilling har gått gjennom til oss, vil du automatisk motta en ordrebekreftelse fra oss på den e-postadressen du registrerte i ordren. Vær derfor nøye med å skrive inn rett e-postadresse.

4. Betaling

 

I vår nettbutikk kan du velge om du vil betale med kort, faktura eller med din Paypal-konto. Vi aksepterer Visa og MasterCard.

 

Kortbetaling 

 

Å betale med kort i vår nettbutikk er både trygt og enkelt. Du velger betalingsalternativet i kassen, og blir henvist til en sikker side hos vår betalingsleverandør Stripe. Her kan du taste inn kortnummeret, utløpsdato på ditt kort og din CVC/CVV kode . Betalingsinformasjonen blir sendt kryptert, slik at ingen får se dine opplysninger gjennom betalingsprosessen. 

Når du lager en ordre hos oss og betaler med kort, blir det gjort en autorisasjon på ditt bankkort. Dette betyr at vi sjekker at kortet er ekte, om det er dekning på det, og det ikke er lagt en sperre for netthandel eller fordi kortet er stjålet/mistet. Dette er en sikkerhet for deg, i tilfelle kortet skulle bli misbrukt av andre. Vi gjør deretter en reservasjon: Beløpet du handler for blir først reservert, for så å bli trukket når pakken sendes fra oss. Dette vil si at pengene fremdeles er på kontoen din, men at de ikke kan røres av andre enn Zada.no så lenge ordren eksisterer. 

Vi godtar kreditt- og debetkort fra Visa og Mastercard, med unntak av Visa Elektron. Vi godtar ikke PayGo.

Faktura

 

Du kan velge å betale med faktura i nettbutikken. Fakturagebyr kr 29,-. Du må oppgi mobilnummer og personnummer. Etter å ha gjennomført kjøpet vil du få tilsendt faktura pr e-post. Når betalingen er registrert i vårt system, blir pakken sendt. 

Vipps faktura

Med Vipps Faktura vil du motta og betale faktura i Vipps. Du trenger ikke å tenke på KID-nummer og får varsling når det kommer faktura og på forfallsdato.

Du gjør ferdig din bestilling og velger (manuel betaling) som betalingsmåte, da vil du få en faktura i vipps appen.


Raskt og enkelt.

 

 

 

5. Falske bestillinger og feilaktige avbestillinger

 

Vi gjør oppmerksom på at svindelforsøk, identitetstyverier, tullebestillinger og sjikanering vil bli politianmeldt. Det er ikke lov å bestille varer og sende pakken til andre mottakere enn seg selv, med mindre dette er klarert med den andre parten. 

Det er heller ikke lov til å avbestille en ordre på vegne av andre, med mindre dette er klarert med personen som opprettet ordren.

 

 

 

6. Reklamasjon 

 

Reklamasjon

 

Dersom varen du har mottatt har feil eller mangler, er det fint om du gjør oss oppmerksom på dette snarest og innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Ta kontakt med kundeservice på tlf. 70 14 10 00 mellom 08:00 – 15:00, eller send en e-post til kundeservice@zada.no. Ved en reklamasjon vil vi be deg om å sende produktet tilbake til oss for at vi skal kunne se på det. Er reklamasjonsretten gjeldende, vil du få tilsendt et makent eller tilsvarende fungerende produkt. Du vil også få dine portoutgifter dekket. 

Vi gjør oppmerksom på at reklamasjoner ikke gjelder ved feilbruk eller mislighold av produktet fra kundens side.

 

Returneres til:

RVG handel AS

Spjelkavikvegen 50

6010, Ålesund

Merkes: "garanti"

 

 

 

7. Angrerett

 

Alle våre nettkunder har i følge norsk lov 14 dagers angrefrist fra dagen de mottar produktet. Du har 14 dager på å gi beskjed om at du angrer, og ytterligere 14 dager på å sende varene i retur. Et angreskjema følger med i pakken du mottar fra oss. Returner produktet sammen med skjemaet til oss snarest, og innen 14 dager fra du ga beskjed. Du får tilbake kostnadene ved produktet, men du må selv ta kostnaden for returfrakten.   

 

Returneres til: 

 

RVG handel AS

Spjelkavikvegen 50

6010, Ålesund 

 

Viktig:

 

Send ikke produktet i postoppkrav eller rekommandert tilbake til oss. Pakker som blir sendt som dette blir ikke hentet.

 

 

 

8. Levering

 

Feil eller mangler

 

Om du skulle oppdage feil eller mangler på én eller flere varer i forhold til bestillingsbekreftelsen din, ber vi deg ta kontakt med oss så snart du oppdager feilen. Ring kundeservice på tlf. 70 14 10 00 (08-15), eller send en e-post til kunderservice@zada.no, så vil vi selvfølgelig rette opp feilen kostnadsfritt så snart som mulig.

 

Vare skadet under transport

 

Posten er flinke til å stoppe og returnere synlig skadede pakker tilbake til oss. Om du likevel skulle oppdage at produktet og emballasjen er blitt skadet under transport, ta kontakt med kundeservice på tlf. 70 14 10 00 (09-15) eller send en e-post til kundeservice@zada.no, så hjelper vi deg med returnering og erstatning av varen.

 

Ikke-avhentede pakker

 

Om du bestiller produkter fra oss og ikke henter pakken din uten å informere oss om dette, vil du bli ilagt et gebyr på kr 350,-.

Pakkesporing

 

Alle servicepakker som blir sendt fra oss er merket med et sporingsnummer slik at du kan finne ut hvor pakken befinner seg i Postens systemer. Pakkens sporingsnummer finner du på leveringsbekreftelsen. Gå inn på www.bring.no, skriv inn sporingsnummeret på pakken og følg med på hvor ordren din befinner seg. NB: Sporing gjelder ikke for leveringsalternativet Småpakke/Brevpost, da dette sendes som et brev. 

1-4 uker leveringstid

 

I høysesonger som f.eks. jul og sommer må du påberegne noen flere dager utover dette. Normalt sett er siste frist for pakker som skal leveres innen julaften 16.desember. (Se www.posten.no for mer informasjon). 

Zada.no leverer kun til adresser i Norge og Svalbard. Til Svalbard gjelder egne portosatser, så ta kontakt med kundeservice før du bestiller.

 

 

 

9. Priser

 

Alle våre priser på Zada.no er inkludert merverdiavgift (moms). Det tilfaller ingen ekspedisjonsgebyrer.

Zada.no forbeholder seg retten om å endre priser ved valuttaendringer og prisøkninger i markedet. Samt ved feilprising og teknisk feil.

 

 

 

10. Force majeure

Dersom force majeure skulle oppstå stopper Zada.no forpliktelser opp. Om perioden varer lengre enn 2 måneder har du så vel som vi rett til å oppheve avtalen uten at det i disse tilfellene foreligger noen krav om å betale erstatning. 

Med force majeure menes blant annet streik, lockout, transportforsinkelser, import-/eksportforbud, krig, naturkatastrofer, brann mm, uansett om dette forekommer hos bedriften eller hos bedriftens leverandør.

 

 

 

11. Lover

 

RVG handel AS følger retningslinjer gitt av norsk lov. Eventuelle tvistesaker skal avgjøres ifølge norsk lov. Hos Lovdata og Fobrukerrådet kan du lese mer om Forbrukerkjøpsloven, Kjøpsloven eller Angrerettloven dersom du ønsker mer informasjon om dette.

 

Alltid være oppdatert?

Registrer deg for vårt nyhetsbrev og hold deg informert om de nyeste produktene og eksklusive rabattkampanjer!

Service

Om zada.no

Mer zada.no

© 2020 www.zada.no, Teknisk løsning og design: pureweb.no